Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου 2024, 6:20:20 πμ
Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2024 08:42

Διδασκαλία του τραγουδιού «Ω έλατο» στη νοηματική γλώσσα από φιλόλογο

Τα χέρια ανοίγουν σταδιακά πλατιά και μετά κλείνουν προς τα κάτω, δημιουργώντας το χαρακτηριστικό τριγωνικό σχήμα του έλατου. Στη νοηματική γλώσσα, η λέξη «έλατο» αποδίδεται με τη συγκεκριμένη κίνηση και οι μαθητές, υπό τις οδηγίες του εκπαιδευτικού τους, την έμαθαν εύκολα, όπως και τους υπόλοιπους στίχους του χριστουγεννιάτικου τραγουδιού, το οποίο ερμηνεύουν στη νοηματική σε ένα βίντεο με αγάπη, πολλά μηνύματα και μεγάλη ανταπόκριση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Η ιδέα γεννήθηκε από την ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου η νοηματική γλώσσα θα έχει τον δικό της χώρο, όχι μόνο ως μέσο επικοινωνίας αλλά και ως γέφυρα για τη συμπερίληψη και την κατανόηση της διαφορετικότητας», εξηγεί ο φιλόλογος Απόστολος Γαρούφος, που έκανε τα μαθήματα στα παιδιά και υλοποίησε τη δράση. Επισημαίνει, μάλιστα, ότι το τραγούδι είναι ένας όμορφος και βιωματικός τρόπος για να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη νοηματική γλώσσα και επέλεξαν το γνωστό και αγαπημένο τραγούδι «Ω Έλατο», καθώς έχει απλούς στίχους και ρυθμό που διευκόλυνε την εκμάθηση. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν οπτικό υλικό και ακολούθησαν τον ρυθμό του τραγουδιού, επαναλαμβάνοντας κάθε φράση μέχρι να συνδεθεί με την κίνηση.

«Η συνεργασία και η χαρά των παιδιών ήταν ο οδηγός μας, καθώς το τραγούδι εξελίχθηκε σε μια βιωματική εμπειρία που συνδυάζει μάθηση και παιχνίδι», σημειώνει ο εκπαιδευτικός, προσθέτοντας ότι η συνεργασία με τα σχολεία και τους συναδέλφους ήταν εξαιρετική. Μέσα από αυτή τη δράση, αναδείξαμε την ομορφιά και τη δύναμη της νοηματικής γλώσσας, δίνοντας στα παιδιά ένα ακόμη εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας.

Ο Απόστολος Γαρούφος είναι φιλόλογος, απόφοιτος του τμήματος ελληνικής Φιλολογίας στην Κομοτηνή και υποψήφιος διδάκτορας στο ίδιο Πανεπιστήμιο, στον τομέα της Ψηφιακής Λεξικογραφίας. Έχει μάλιστα μακρόχρονη εμπειρία στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων νοηματικής γλώσσας στα σχολεία όπου έχει διδάξει, με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και να προωθήσει την έννοια της ισότιμης επικοινωνίας.

Στο πρότζεκτ συμμετείχαν συνολικά 15 μαθητές από τρία σχολεία: 2 μαθητές από το 3ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης, 5 μαθητές από το 4ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης και 8 μαθητές από το Γυμνάσιο Άνω Βιάννου στο Ηράκλειο Κρήτης.

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τη συναδέλφισσα Ελεάννα Όρλιακλη από την Κρήτη, για την πολύτιμη συμβολή της, καθώς και τη Σταυρούλα Φράγκου, η οποία επίσης βοήθησε στην οργάνωση αυτής της δράσης», σημειώνει ο κ. Γαρούφος, ενώ αναγνωρίζει τη στήριξη και των διευθυντών των σχολείων.

*Τις φωτογραφίες παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Απόστολος Γαρούφος

Δείτε όλη την ροή ειδήσεων

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή: Politic.gr