Πηγή έμπνευσης για το σενάριο μιας ταινίας και στη συνέχεια «πρωταγωνιστής» και το φυσικό σκηνικό της, γίνεται ένα αγρόκτημα στην ελληνική επαρχία. Μία αγροτική περιοχή με τις αποθήκες, το σπιτάκι του επιστάτη και τα κτήρια όπου μένουν τα ζώα στην Κύμη Ευβοίας, «μαγνήτισε» από την πρώτη στιγμή τον Δημήτρη Νάκο, που έδωσε την υπόσχεση να γυρίσει εκεί την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του.
Και την κράτησε.
Η ταινία «Κρέας» (Meat) είναι μία από τις τρεις ελληνικές συμμετοχές στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπου αναμένεται να πραγματοποιήσει πανελλήνια πρεμιέρα και να διεκδικήσει τον Χρυσό Αλέξανδρο «Θόδωρος Αγγελόπουλος», συνοδευόμενο από χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ. «Είναι μεγάλη η χαρά μας να συμμετέχουμε στο Φεστιβάλ ούτως ή άλλως, όχι μόνο επειδή είμαστε στο Διεθνές Διαγωνιστικό. Είναι ένα Φεστιβάλ που παρακολουθώ πολλά χρόνια ως θεατής, ως συμμετέχων με μικρού μήκους ταινίες, αλλά και με μεγάλου μήκους ταινίες που ήμουν σε άλλα πόστα», δηλώνει ο σκηνοθέτης και ανυπομονεί να βρεθεί στο «ετήσιο ραντεβού των κινηματογραφιστών» και να μοιραστεί την ταινία του με το κοινό.
Η υπόθεση της ταινίας εκτυλίσσεται σε ένα χωριό της ελληνικής επαρχίας, όπου ο Τάκης ετοιμάζει τα εγκαίνια του νέου του κρεοπωλείου. Την προηγούμενη μέρα, ο γιος του σκοτώνει έναν γείτονά τους, που διεκδικεί μέρος της γης τους. Μοναδικός μάρτυρας είναι ο Χρήστος, ένας νεαρός από την Αλβανία που ο Τάκης έχει στη δούλεψή του από μικρό. Ο Τάκης πρέπει να αποφασίσει ποιος θα αναλάβει την ευθύνη. «Συνήθως μου αρέσει να γράφω πάνω σε έναν συγκεκριμένο ηθοποιό για τον ρόλο. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που έγραψα μια ταινία για ένα συγκεκριμένο location και από κει και πέρα έμπνευση ήταν και πραγματικοί χαρακτήρες της περιοχής και πραγματικές τους ιστορίες», εξηγεί ο σκηνοθέτης και προσθέτει: «Μέσα απ’ όλο αυτό ήθελα να μιλήσω για την έννοια της ευθύνης και ειδικά για το τι συμβαίνει όταν κάποιος που δεν έχει κάνει κάποιο έγκλημα ή μία πράξη για την οποία να πρέπει να κατηγορηθεί, καλείται να πάρει την ευθύνη έναντι του πραγματικού ενόχου. Αυτό θεωρώ ότι είναι κάτι το οποίο με αφορά και απασχολεί όχι μόνο σήμερα την Ελλάδα, αλλά διαχρονικά όλον τον κόσμο, διότι κανένας ποτέ δε θέλει να αναλάβει την ευθύνη των πράξεων, των μικρών ή μεγάλων εγκλημάτων και η πρώτη σκέψη είναι πάντα η συγκάλυψη, πράγμα το οποίο συμβαίνει και στην ταινία», τονίζει.
Σημαντικό ρόλο στην ταινία παίζει το θέμα της μετανάστευσης και της ενσωμάτωσης, καθώς ο Χρήστος έχει έρθει στην Ελλάδα από πολύ μικρή ηλικία, όπως ακριβώς και ο ηθοποιός που τον υποδύεται, ο Κώστας Νικούλι. «Τον Χρήστο τον αγκάλιασε η οικογένεια του Τάκη και από ξένος, έγινε δικός τους, μέλος της οικογένειας. Αλλά όταν τα πράγματα πήγαν στραβά, έγινε και πάλι ξένος. Επομένως ένα ζήτημα που θίγει η ταινία είναι αν ένας ξένος μπορεί να ενσωματωθεί στην κοινωνία και να γίνει μέλος της ή παραμένει για πάντα ξένος», επισημαίνει ο σκηνοθέτης.
Ο σκηνοθέτης, που δηλώνει ότι του αρέσει τόσο ως θεατής όσο και ως δημιουργός ο ρεαλιστικός κινηματογράφος, γοήτευσε με το «Κρέας» το κοινό στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, όπου έκανε παγκόσμια πρεμιέρα. «Η εμπειρία του Τορόντο ήταν πολύ ξεχωριστή. Εκεί είναι ένας φανταστικός, σινεφίλ και πολύ φιλόξενος κόσμος, που αγκάλιασε την ταινία μας από την αρχή. Ακούσαμε πολύ ωραία πράγματα και είχαμε ένα πολύ καλό feedback, δεδομένης και της αγωνίας μας γιατί ήταν και η παγκόσμια πρεμιέρα και μάλιστα ήταν και η πρώτη φορά που εκτεθήκαμε και το κάναμε κατευθείαν σε ένα πολύ μεγάλο κοινό», αναφέρει.
Ακολούθησε η ευρωπαϊκή πρεμιέρα της ταινίας στο φεστιβάλ του Μονπελιέ, όπου το «Κρέας» τιμήθηκε με το βραβείο μουσικής. Η πανελλήνια πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του 65ου ΦΚΘ στο κινηματογράφο Ολύμπιον στις 4 Νοεμβρίου στις 5 το απόγευμα, με δεύτερη προβολή στις 9 Νοεμβρίου στις 10 το βράδυ στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης στο Λιμάνι. Η ταινία θα είναι επίσης διαθέσιμη διαδικτυακά από τις 5 έως τις 10 Νοεμβρίου στο online.filmfestival.gr/