Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου 2024, 6:16:12 πμ
Τετάρτη, 04 Δεκεμβρίου 2024 19:08

Το 5ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς για την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας

Η 3η Δεκεμβρίου έχει θεσπιστεί από τον Ο.Η.Ε. ως η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Με αφορμή την ημέρα αυτή, οργανώσαμε ανάλογες δράσεις στο σχολείο μας προκειμένου να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές/τριες σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα.

Στην Γ’ τάξη υποδεχτήκαμε μαθητές και εκπαιδευτικούς από το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς, στο πλαίσιο μιας σύμπραξης συνεργασίας και συμπερίληψης. Μιλήσαμε για τις διάφορες μορφές αναπηρίας, τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες που αντιστοιχούν σε καθεμιά από αυτές, αλλά και για την ανάλογη στάση/ συμπεριφορά, που οφείλουν να έχουν οι άνθρωποι χωρίς αναπηρία, απέναντί τους.   

Εστιάσαμε ιδιαίτερα στην οπτική αναπηρία (τύφλωση), τη χαρακτηριστική γραφή Braille που χρησιμοποιούν τα άτομα με οπτική ανεπάρκεια για να επικοινωνήσουν ή να διαβάσουν και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή τους ζωή. Οι δραστηριότητες είχαν να κάνουν με την επεξεργασία γνήσιων κειμένων σε μορφή Braille, την κατασκευή ενός ομαδικού κολλάζ, ενώ κάποιες από αυτές είχαν και βιωματικό χαρακτήρα (περπάτημα με δεμένα μάτια, χρήση μπαστουνιού και συνοδεία οδηγού ή μη) με απώτερο στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και την εξοικείωση των μαθητών/τριων με τις βασικές αρχές της συμπερίληψης, η οποία κάνει λόγο για μια κοινωνία ίσων ευκαιριών για ΟΛΟΥΣ. Προς αυτή την κατεύθυνση, λοιπόν, το σχολείο είναι ΕΝΑ και είναι ανοικτό για όλους τους/τις μαθητές/τριες, με ή χωρίς αναπηρίες, προωθώντας την ενεργό και ισότιμη συμμετοχή τους.

Αναμφίβολα, η αναπηρία δε θα πρέπει να αποτελεί εμπόδιο σε μια κοινωνία που αποδέχεται και αγκαλιάζει το διαφορετικό, με όσες δυσκολίες αυτό συνεπάγεται.

Μέλη της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ του Σχολείου) είχαν προετοιμάσει και υλοποίησαν ωριαία βιωματικά εργαστήρια, σχετικά με μορφές αναπηρίας, στην Δ’, Ε’ και ΣΤ τάξη. Τα παιδιά είχαν ετοιμάσει ερωτήσεις για δυο Έλληνες εκπαιδευτικούς, έναν με οπτική και μια με ακουστική αναπηρία και, την συγκεκριμένη ημέρα, συνδέθηκαν διαδικτυακά και συνομίλησαν, παίρνοντας απαντήσεις στις απορίες τους, που τέθηκαν με ιδιαίτερη ευαισθησία και η ωριμότητα που έδειξαν τα παιδιά μας εξέπληξε ευχάριστα.