Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου 2024, 8:36:03 πμ
Πέμπτη, 13 Σεπτεμβρίου 2007 08:04

Ικανοποιημένοι οι έμποροι από την κίνηση της αγοράς.Eρευνα αγοράς από τον Εμπορικό Σύλλογο

O Eμπορικός Σύλλογος Κιλκίς, όπως κάθε χρόνο, προσπαθώντας να αποτυπώσει σαφέστερα τη γνώμη των εμπόρων για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, διεξήγανε εμπειρική έρευνα κατά το διάστημα Τετάρτη 22 Αυγούστου έως την Παρασκευή 24 Αυγούστου.
Η έρευνα έγινε με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων σε εμπορικές επιχειρήσεις - μέλη του Εμπορικού Συλλόγου και αποτύπωσε την ικανοποίηση των μελών του Συλλόγου για την κίνηση της αγοράς.
Οι εμπορικές επιχειρήσεις – μέλη ομαδοποιήθηκαν με βάση είδος πώλησης για την καλύτερη ανάγνωση των αποτελεσμάτων και την ακριβέστερη διακρίβωση συμπερασμάτων.
Στο σύνολο, οι εμπορικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν ογδόντα έξι (86). Η κατανομή των επιχειρήσεων ανά κλάδο δραστηριότητας ήταν η εξής:

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΟΥ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ
ΣΥΝΟΛΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ: 86
Α. ΕΝΔΥΜΑΤΑ: 45
Β. ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ: 8
Γ. ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ-ΜΠΙΖΟΥ: 10
Δ. ΝΕΩΤΕΡΙΣΜΟΙ: 5
Ε.ΛΕΥΚΑ ΕΙΔΗ–ΚΟΥΡΤΙΝΕΣ–ΧΑΛΙΑ: 8
Ζ. ΟΠΤΙΚΑ: 5
ΣΤ. ΕΣΩΡΟΥΧΑ: 5

ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
Όσον αφορά το ερωτηματολόγιο στη βάση του οποίου στηρίχθηκε η έρευνα, περιλαμβάνει ερωτήσεις κλειστές και  άμεσες, που στοχεύουν στην άμεση αίσθηση του εμπόρου για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων. Συγκεκριμένα το ερωτηματολόγιο αποτελείται  από τέσσερις  ερωτήσεις οι οποίες είναι οι εξής:
1. Είστε ικανοποιημένοι από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων;
2. Υπήρξε μεταβολή στον τζίρο σας σε σχέση με το 2006;
3. Τι νομίζετε ότι συνέβαλε σε αυτό;
4. Είχατε αύξηση ή μείωση στη προσέλευση νέων πελατών;
Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων θα ακολουθήσει τη δομή της έρευνας. Στην αρχή θα παρουσιαστούν  τα αποτελέσματα της έρευνας στο σύνολο των εμπορικών  επιχειρήσεων ανά ερώτηση και στη συνέχεια για κάθε κατηγορία ξεχωριστά.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι έμποροι στην πλειοψηφία τους (το 72,1%, βλ. 1) δηλώνουν ικανοποιημένοι από την κίνηση της αγοράς. Η ίδια εικόνα παρουσιάζεται και σε σχέση με τις μεταβολές του τζίρου των επιχειρήσεων, αφού μόλις το 16,3% δήλωσε μείωση του τζίρου του. Σχετικά χαμηλό είναι και το ποσοστό αυτών που δήλωσαν ότι αυξήθηκε ο τζίρος της επιχείρησης (29,1%),ενώ η πλειοψηφία απάντησε ότι παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. ¨Όσον αφορά, τους λόγους  στους οποίους οι έμποροι στηρίζουν τη στασιμότητα ή μείωση του τζίρου τους, σχεδόν το 85%, δήλωσε ότι οφείλεται στην οικονομική κρίση. Αυτή η διαπίστωση διαπερνά όλες τις κατηγορίες που θα εξεταστούν, με αποτέλεσμα να προσφέρει ένα έγκυρο συμπέρασμα για το σύνολο των εμπόρων. Επιπλέον, η προέλευση των νέων πελατών, αυξήθηκε σχεδόν στις μισές επιχειρήσεις (52,3%), ενώ είναι αρκετά ενθαρρυντικό ότι σε αυτήν την ερώτηση μόνο το 12,8% δήλωσε μείωση των νέων πελατών.

ΕΝΔΥΜΑΤΑ
Στην κατηγορία των ενδυμάτων όπου συγκεντρώνεται και το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων του δείγματος (45 επιχειρήσεις), το 67% των επιχειρήσεων δηλώνει την ικανοποίηση του από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων. ¨Όσον αφορά τις μεταβολές του τζίρου, όπως και στο σύνολο των επιχειρήσεων, το ποσοστό που δήλωσε μείωση είναι το χαμηλότερο (22%) αλλά παρόλα αυτά είναι δεν απέχει αρκετά από το ποσοστό που δήλωσε αύξηση (29%). Η οικονομική κρίση αποτελεί και στην κατηγορία των ενδυμάτων η βασική αιτία των μεταβολών του τζίρου και παράλληλα η πλειοψηφία των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η προσέλευση νέων πελατών αυξήθηκε κατά την περίοδο των εκπτώσεων.

ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ
Στην κατηγορία των υποδημάτων τα αποτελέσματα ακολουθούν τη γενική τάση, αφού το 75% δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς. Παρ΄ όλα αυτό ο τζίρος των επιχειρήσεων με βάση τους ερωτηθέντες δεν υπέστη ιδιαίτερες μεταβολές, αφού το 75% δήλωσε ότι παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. Για μία ακόμα φορά, και μάλιστα με απόλυτη συμφωνία (100%) οι ερωτηθέντες θεωρούν βασικό αίτιο για την πορεία του τζίρου τους την οικονομική κρίση, ενώ όσον αφορά την προσέλκυση νέων πελατών παρατηρείται το θετικό στοιχειό τη αύξησης το οποίο δήλωσε η απόλυτη πλειοψηφία των ερωτηθέντων (62,5%).

ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ ΜΠΙΖΟΥ
Στην κατηγορία των καλλυντικών –μπιζού, οι απαντήσεις στο σύνολο των ερωτήσεων, είναι πολύ θετικές. Το σύνολο των εμπορικών επιχειρήσεων δήλωσε ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς, οι μεταβολές του τζίρου των επιχειρήσεων αφορούν μόνο αύξηση (50%) και το 60% δήλωσε ότι αυξήθηκε το ποσοστό των νέων πελατών.

ΕΙΔΗ ΝΕΩΤΕΡΙΣΜΟΥ
Σύμφωνα με τα γραφήματα της ομάδας Δ, φαίνεται ότι οι έμποροι σε αυτήν την κατηγορία, όσον αφορά την ικανοποίηση τους από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, είναι σχεδόν διχασμένοι. Παρ’ όλα αυτά, αυτοί που δήλωσαν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι είναι ελαφρώς περισσότεροι. Όσον αφορά τις αιτίες που οδήγησαν σε μεταβολές στο τζίρο των επιχειρήσεων, περισσότεροι από τους μισούς αποδίδουν τη μείωση στη γενικότερη οικονομική κρίση.

ΛΕΥΚΑ ΕΙΔΗ – ΧΑΛΙΑ – ΚΟΥΡΤΙΝΕΣ
Στην κατηγορία γραφημάτων Ε, που αναφέρεται σε εμπορικές επιχειρήσεις που ασχολούνται με λευκά είδη – κουρτίνες και χαλιά, τα ποσοστά είναι ιδιαίτερα ευνοϊκά, αφού το 75% των ερωτηθέντων δηλώνουν την ικανοποίηση τους από την κίνηση της αγοράς, το 85% σχεδόν δηλώνει ότι ο τζίρος της επιχείρησης αν δεν αυξήθηκε, τουλάχιστον παρέμεινε στα ίδια επίπεδα και το 75% παρατήρησε άνοδο στην προσέλευση νέων πελατών. Παρ΄όλα αυτά  όσοι απάντησαν ότι ο τζίρος τους μειώθηκε, και αυτοί όπως και στην προηγούμενη κατηγορία αποδίδουν την πτώση σε μια γενικότερη οικονομική κρίση.

ΟΠΤΙΚΑ
Σε συνέχεια τη προηγούμενης ομάδας, και η Ζ κατηγορία που αναφέρεται σε εμπορία είδη οπτικών, παρουσιάζεται απόλυτα ικανοποιημένη από την κίνηση της αγοράς. Συγκεκριμένα, όλοι οι ερωτηθέντες δήλωσαν την ικανοποίηση τους. Επιπλέον, χαρακτηριστική είναι η γνώμη τους όσον αφορά την προσέλκυση νέων πελατών που και σε αυτό το σημείο ήταν απόλυτα ευχαριστημένοι (100%). Θα ήταν σημαντικό να αναφέρουμε ότι η συγκεκριμένη κατηγορία, αναφέρεται σε ένα ιδιαίτερα εποχικό είδος, όπως είναι τα γυαλιά ηλίου.

ΚΛΑΔΟΣ  ΕΣΩΡΟΥΧΑ
Η τελευταία γραφική κατηγορία η οποία αναφέρεται σε εμπορικές επιχειρήσεις  εσωρούχων, όσον αφορά την πρώτη ερώτηση παρουσιάζει ομοιότητα με την αντίστοιχη απάντηση της Δ κατηγορίας. Αν και, κατά 40% οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι δεν ήταν ικανοποιημένοι, η αμέσως επόμενη ερώτηση μεταφράζει τη μη ικανοποίηση σε σταθεροποίηση ή όχι αναμενόμενη αύξηση του τζίρου, αφού κανείς δεν απάντησε ότι ο τζίρος μειώθηκε. Για μία ακόμα αφορά, και σε αυτήν την περίπτωση, η βασική αιτία για τη μη αναμενόμενη αύξηση του τζίρου είναι η οικονομική κρίση, κατά 67%.  

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
- Υπάρχει γενική συμφωνία, όσον αφορά την ικανοποίηση των εμπόρων από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων. Σε όλες τις κατηγορίες με εξαίρεση τα είδη νεωτερισμού, οι ερωτηθέντες δήλωσαν ικανοποιημένοι.
- Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, οι περισσότεροι ερωτηθέντες και στο σύνολο του δείγματος αλλά και ανά κατηγορία δήλωσαν μια γενική σταθερότητα του τζίρου. Ακόμα και στις περιπτώσεις μεταβολής, οι περισσότεροι δήλωσαν αύξηση.
- Είναι εντυπωσιακό το πόσο καθαρά διατυπώθηκε η γνώμη των εμπόρων όσον αφορά το λόγο των μεταβολών του τζίρου. Η συντριπτική  πλειοψηφία δήλωσε ότι η οικονομική κρίση  επηρεάζει το τζίρο των επιχειρήσεων.
- Είναι αρκετά ενθαρρυντικό το στοιχειό που προέκυψε από την ερώτηση 4. Το σύνολο των επιχειρήσεων περιέγραψε μια θετική εικόνα όσον αφορά την προσέλκυση νέων πελατών με ελάχιστές εξαιρέσεις. Παρ όλα αυτά, είναι αρκετά δύσκολο να προκύψει ασφαλές συμπέρασμα για την πορεία των επιχειρήσεων μέσω αυτού του στοιχείου, αν και αποτελεί σίγουρα μία θετική τάση.
- Τέλος, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι τα αποτελέσματα ανά κατηγορία ακολουθούν σε γενικό βαθμό τα αποτελέσματα για το σύνολο των επιχειρήσεων. Το γεγονός αυτό δείχνει ότι τουλάχιστον για το θέμα το θερινών εκπτώσεων, οι έμποροι δεν αντιμετωπίζουν εσωτερικές διαφοροποιήσεις ανάλογα με τον κλάδο δραστηριότητας και οι απόψεις παρουσιάζονται αρκετά ομοιογενείς.