Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2012 23:22
Βελτιστοποίηση Αναπτυξιακών Νόμων
Η επανεκκίνηση της Ελληνικής Οικονομίας έχει άμεση σχέση με τον Αναπτυξιακό νόμο, τόσο για νέες επενδύσεις, όσο και για αυτές που έχουν ενταχθεί αλλά λόγο των στρεβλώσεων των τελευταίων χρονών βρίσκονται σε στασιμότητα.
Για παράδειγμα, επένδυση που ξεκίνησε το 2010 και ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2011 ενώ κόστισε 450.000,00 ευρώ, εντάσσεται στον αναπτυξιακό τον Μάρτιο του 2011 με 360.000,00 ευρώ και σήμερα Οκτώβριο του 2012 είναι υπό μελέτη ποσό ακόμα θα μειωθεί το ύψος της επιδότησης της. Αυτό σημαίνει καθυστερήσεις – έξοδα και αποτυχία του χρηματοοικονομικού πλάνου της επένδυσης.
Σε συνεργασία με σύμβουλο επενδύσεων καταθέτουμε στην διαβούλευση που ξεκινά για την βελτιστοποίηση των Αναπτυξιακών Νόμων 3299/2004 & 3908/2011 τις κάτωθι παρατηρήσεις.
Παρατηρήσεις αναφορικά με τον Αναπτυξιακό Νόμο
• Ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο και διασφάλιση των επενδυτών για την τήρηση των στοιχείων του Νόμου και της απόφαση Υπαγωγής. Δεν είναι δυνατόν κατά την διάρκεια υλοποίησης ενός έργου ξαφνικά να μειώνεται το ποσό της επιδότησης.
• Διασφάλιση της επιχείρησης για την εμπρόθεσμη εκταμίευση της επιδότησης. Η εκταμίευση της επιδότησης είναι μια σειρά πολύπλοκων διαδικασιών. Οποιαδήποτε καθυστέρηση στην επιδότηση επιβαρύνει σημαντικά χρηματοοικονομικά του επενδυτές (τοκοχρεολύσια, τόκοι κλπ.).
• Αύξηση του ποσοστού επιδότησης κεφαλαίου σε σχέση με το ποσοστό φορολογικής απαλλαγής. Είναι γνωστό ότι οι νέες επιχειρήσεις τα πρώτα έτη λειτουργίας τους έχουν μεγάλα ποσά αποσβέσεων. Έτσι αυτές έρχονται σε κερδοφορία μετά την πάροδο κάποιων ετών. Το διάστημα αυτό (που ουσιαστικά είναι αφορολόγητες) η φορολογική απαλλαγή δεν βοηθά ιδιαίτερα την ανάπτυξή τους.
• Μείωση του ελάχιστου ποσού επένδυσης η δημιουργία ενός άλλου αναπτυξιακού εργαλείου για μικρότερες επιχειρήσεις με μικρά επενδυτικά πλάνα.
• Ενώ υφίσταται η δυνατότητα για λήψη προκαταβολής, η ταυτόχρονη απαίτηση για κατάθεση ισόποσης (ή προσαυξημένης κατά 10%) εγγυητικής επιστολής, δεν βοηθάει τις επιχειρήσεις στη ρευστότητά τους και στο να υλοποιήσουν τα έργα τους σχετικά απρόσκοπτα. Θα μπορούσε να προβλεφθεί για παράδειγμα αντί της προκαταβολής, η επιχείρηση να μπορούσε πάρει εύκολα ένα βραχυπρόθεσμο δάνειο με ιδιαίτερα χαμηλό επιτόκιο.
• Μείωση των απαιτήσεων σε απαραίτητες, αδειοδοτήσεις – δικαιολογητικά, κατά την κατάθεση της αίτησης υπαγωγής.
• Σημαντική αύξηση του ποσοστού των κτιριακών εγκαταστάσεων σε σχέση με το σύνολο της επένδυσης (για παράδειγμα σε μία επένδυση logistics οι κτιριακές εγκαταστάσεις αποτελούν ποσοστό μεγαλύτερο το 90%).
• Μείωση της εξάρτησης της βαθμολογίας μίας επένδυσης από τις νέες θέσεις εργασίας. (Ιδιαίτερα στην παρούσα οικονομική συγκυρία).
• Ελαχιστοποίηση ή εξάλειψη της ρήτρας σε περιπτώσεις μη επίτευξης ειδικών στόχων ή και νέων θέσεων εργασίας (ιδιαίτερα στις παρούσες συνθήκες της οικονομίας οι ρήτρες δεν συντελούν στην Ανάπτυξη μιας επιχείρησης).
• Εξάλειψη οποιαδήποτε γραφειοκρατίας για την επίτευξη του τελικού στόχου του επενδυτικού σχεδίου. Τυχόν απαιτήσεις σε αιτήματα αλλαγών και αναμονή έγκρισής τους, δημιουργεί αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στη υλοποίηση της επένδυσης στον έλεγχο της από το αρμόδιο όργανο και κατ΄ επέκταση στην εκταμίευση της επιδότησης