Σκοπός της ημερίδας είναι να αναδειχθεί το παραμύθι ως στοιχείο άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, αφορμή έμπνευσης στο σχολείο και εργαλείο δημιουργικής διδασκαλίας στην εκπαίδευση. Συμμετέχουν πανεπιστημιακοί και ερευνητές, σχολικοί σύμβουλοι και μάχιμοι εκπαιδευτικοί, αλλά και αφηγητές με μεγάλη εμπειρία στον χώρο της εκπαίδευσης. Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σπουδαστές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με το πέρας της ημερίδας, θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.
Η συμμετοχή στις εργασίες της ημερίδας είναι δωρεάν. Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής.
Για κρατήσεις μπορείτε να επικοινωνήσετε: Ναντίνα Κυριαζή τηλ. 2310385662 (ως Πέμπτη 2/2/2017 και ώρα 16:00), e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Πρόγραμμα
9.00-9.30 ΕΓΓΡΑΦΕΣ
9.30-9.45 Έναρξη Χαιρετισμοί
ΕΝΟΤΗΤΑ Α
Παραμύθι, μία έκφανση άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς.
Συντονίζει: Άννα Καλλινικίδου
Αρχαιολόγος-Μουσειολόγος, Υπηρεσία Μουσείων ΠΙΟΠ
10.00-10.15
Προφορικότητα: η κιβωτός της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Κονδυλίδου Αρετή
Εθνολόγος-Κοινωνικός Ανθρωπολόγος-Λαογράφος, Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Κεντρικής Μακεδονίας (ΥΝΜΤΕΚΜ), ΥΠΠΟΑ
10.15-10.30
Το παραμύθι στον 21ο αιώνα: από την παράδοση στη νεωτερικότητα. Κανατσούλη Μελπομένη
Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης Α.Π.Θ.
10.30-10.45
Ταξίδια και μεταμορφώσεις των παραμυθιών.
Μπρούσκου Αίγλη
Κοινωνική Ανθρωπολόγος, Σωματείο Μέριμνας Παιδιού και Εφήβου
ΕΝΟΤΗΤΑ Β
Το παραμύθι: αφορμή έμπνευσης στο σχολείο.
Συντονίζει: Γρόσδος Σταύρος
Σχολικός Σύμβουλος, δρ Δημιουργικής Γραφής στην Εκπαίδευση, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ.
10.45-11.00
Γιατί όλοι αγαπούν τις ιστορίες; Παραδείγματα εκπαιδευτικών δράσεων του ΠΙΟΠ με αφορμή το παραμύθι για ποικίλες ομάδες κοινού.
Τράντα Αλεξάνδρα
Δρ Αρχαιολογίας-Μουσειολόγος, Υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων ΠΙΟΠ
11.00-11.15
Το παραμύθι και η αξιοποίησή του στο Δημοτικό Σχολείο: το παράδειγμα ενός εκπαιδευτικού προγράμματος του Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.
Κανταρτζή Ευαγγελία
Σχολική Σύμβουλος, Διευθύντρια Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
11.15-11.30
Η αφήγηση και το παραμύθι δημιουργούν σχέσεις. Διαπολιτισμική εκπαίδευση.
Δημητρέση Ροδάνθη
Αφηγήτρια, εικαστικός, εκπαιδευτικός
11.30-11.45
«Η αλεπού στο παζάρι» ή «Μια παραμυθού στη σχολική τάξη». Το παραμύθι της προφορικής παράδοσης στη διαδικασία της μάθησης, της ψυχαγωγίας, της συλλογικής μνήμης. Εμπειρίες και βιώματα μιας παραμυθούς.
Θάνου Ανθή
Αφηγήτρια, νηπιαγωγός
11.45-12.00 ΣΥΖΗΤΗΣΗ
12.00-12.15 Διάλειμμα
ΕΝΟΤΗΤΑ Γ
Το παραμύθι στην υπηρεσία της εκπαίδευσης.
Συντονίζει: Τράντα Αλεξάνδρα
Δρ Αρχαιολογίας-Μουσειολόγος,
Υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων ΠΙΟΠ
12.15-12.30
Εικόνα και δημιουργική γραφή. Οι εικόνες της λογοτεχνίας, των ζωγραφικών έργων και των κινηματογραφικών ταινιών ως ερεθίσματα δημιουργίας σύγχρονων παραμυθιών.
Γρόσδος Σταύρος
Σχολικός Σύμβουλος, δρ Δημιουργικής Γραφής στην Εκπαίδευση, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ.
12.30-12.45
Ο μαθητικός διαγωνισμός παραμυθιού: μια αφορμή για δημιουργική γραφή.
Αρβανιτίδου Βιργινία
Δρ Παιδαγωγικής, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης
Μιζαμίδου Κυριακή
Εκπαιδευτικός, συγγραφέας, απόφοιτη μεταπτυχιακού τμήματος Δημιουργικής Γραφής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
12.45-13.00
Παραμύθια και έκφραση στο νηπιαγωγείο. Από την αφήγηση του παιδαγωγού στη συγγραφή πρωτότυπου έργου από τα παιδιά.
Τζαβάρα Κατερίνα
Νηπιαγωγός, συγγραφέας
13.00-13.30 ΣΥΖΗΤΗΣΗ