Πέμπτη, 9 Ιανουαρίου 2025, 4:48:43 πμ
Τετάρτη, 08 Ιανουαρίου 2025 12:19

Σταμάτης Παπουλίδης: Καθυστερήσεις στα μεγάλα έργα υποδομών του Ν. Κιλκίς

Ακολουθεί η δήλωση  του περιφερειακού συμβούλου Π Κιλκίς Σταμάτη Παπουλίδη για την ερώτηση που υπέβαλε δια ζώσης στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του περιφερειακού συμβουλίου της Π.Κ.Μ στις 20/12/2024.

Στις 20 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Τα ερωτήματα που υπέβαλα αφορούσαν:

α) Αν υπάρχει στις προθέσεις της Διοίκησης της Π.Κ.Μ η διάθεση για επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου και στο Κιλκίς.

β) Αν υπάρχει εξέλιξη και εύρεση των χρημάτων από Χρηματοδοτικό Εργαλείο για την δημιουργία Σιδηροδρομικού Τερματικού Σταθμού εντός της ΒΙ.ΠΕ Σταυροχωρίου Κιλκίς.

Οι απαντήσεις των αντίστοιχων Αντιπεριφερειαρχών τόσο του Πάρι Μπίλλια όσο και του Κώστα Γιουτίκα ήταν χωρίς σαφείς απαντήσεις, κανένα χρονοδιάγραμμα για το οτιδήποτε αναφέρθηκα σχετικά με τα μεγάλα έργα υποδομής του Ν.Κιλκίς.

Σε καμία των περιπτώσεων δεν θέλησαν να να καταλάβουν, ότι για να ανακοπεί το ισχυρό κύμα φυγής νέων κυρίως σε ηλικία πολιτών από το Ν.Κιλκίς, αλλά και παράλληλα δημιουργίας ελκυστικής εικόνας για επίσκεψη πολιτών και στο Ν.Κιλκίς, χρειάζονται σοβαρά έργα υποδομών που ήδη εκκρεμούν πάρα πολλά χρόνια και αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη του Ν.Κιλκίς.

Είναι πλέον θέμα Κοινωνικής Βιωσιμότητας ολόκληρου του Ν.Κιλκίς.

Όσα έχουν εξαγγελθεί και χρειάζονται δρομολόγηση για το καλό του Τόπου να γίνουνε επιτέλους πράξεις.

Η επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου και στο Ν.Κιλκίς. (Στην Δυτική Θεσσαλονίκη υποσχέθηκαν το 2027 να μπει σε λειτουργία).

Η δημιουργία Τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού εντός της ΒΙ.ΠΕ.(Υπάρχει ήδη ολοκληρωμένη μελέτη στα χέρια των αρμοδίων).

Τα δύο παραπάνω είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους .

Η κατασκευή του έργου της ΠΑΘΕ από το ύψος του κόμβου Πολυκάστρου έως το ύψος της Χαλάστρας, που εκκρεμεί εδώ και χρόνια, και η Κυβέρνηση δεν φέρνει στην Βουλή προς ψήφιση την σύμβαση της κοινοπραξίας που πρέπει να το αναλάβει. ( Από το 2021 εκκρεμεί η ψήφιση της σύμβασης εντός της Βουλής).

"Το σύγχρονο γιοφύρι της Άρτας" που όλο τελειώνει, και ποτέ δεν τελειώνει , η κατασκευή του οδικού τμήματος από τον Κόμβο Νέας Σάντας έως τον Κόμβο Ασσήρου, για το οποίο υπάρχει ανάδοχος και κανένα χρονοδιάγραμμα εργασιών , (υποτίθεται θα παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2025).

Η επιπλέον συντήρηση-διαγράμμιση-φωτισμό και γεωμετρική διαπλάτυνση σε συγκεκριμένα σημεία της Παλαιάς Εθνικής Οδού Κιλκίς - Θεσσαλονίκης, που αποτελεί οδικό άξονα μεγάλης σημασίας τόσο για τους Κιλκισιώτες πολίτες όσο και για τα επαγγελματικά οχήματα φορτηγά, εξαετίας της χιλιομετρικής απόστασης που διευκολύνει την σύνδεση με την ΒΙ.ΠΕ Σίνδου , το Λιμάνι , τον Σιδηροδρομικό Σταθμό , τον Σταθμό των ΚΤΕΛ, τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Μετρό, σε συνδυασμό με το ανάγλυφο της περιοχής που ωφελεί στη μικρή κατανάλωση καυσίμου όλων των οχημάτων.

 

Ακολουθεί η ερώτηση του Σταμάτη Παπουλίδη προς  τον Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Γιουτίκα Κωνσταντίνο, τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων κ. Παρίση Μπίλλια και τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Κιλκίς κ. Ανδρέα Βεργίδη στις 13/12/2024.

  ΕΡΩΤΗΣΗ: Είναι στις προτεραιότητες της Διοίκησης της Π.Κ.Μ η επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόρδρομου και στο Ν.Κιλκίς; Που βρίσκεται η εύρεση χρηματοδότησης για την κατασκευή τερμαρτικού σιδηροδρομικού σταθμού εντός της Βιομηχανικής Περιοχής Σταυροχωίου στο Ν.Κιλκις;

Αξιότιμοι κύριοι, όπως γνωρίζετε, ο Νομός Κιλκίς απέχει μόλις 48 χιλιόμετρα από τον Ν.Θεσσαλονίκης, όπως επίσης γνωρίζετε, δεν έχει παραδοθεί σε κυκλοφορία από το 2011 το οδικό τμήμα του Κόμβου Ν.Σάντας έως τον Κόμβο Ασσήρου που θα εξυπηρετήσει με ασφάλεια και ταχύτητα τις ανάγκες χιλιάδων Κιλκισιωτών,εργαζομένων και επισκεπτών για την μετακίνηση τους.

Επιπλέον δεν υπάρχει έναρξη εργασιών για την κατασκευή του έργου της ΠΑΘΕ από τον Κόμβο Πολυκάστρου έως τον Κόμβο Χαλάστρας με την πολυπόθητη διαχωριστική νησίδα ασφαλείας μεταξύ των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας, γνωρίζοντας ότι από το 2021 παραμένει σε εκκρεμότητα η σύμβαση της αναδόχου κοινοπραξίας.

Επίσης η Παλαιά Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης – Κιλκις που ουσιαστικά εισέρχεται στο   Δυτικό μέρος του Ν.Θεσσαλονίκης είναι σε άθλια κατάσταση( ειδικά από το φανάρι του «επτά» έως το ύψος στροφής του Χωριού Μονολόφου), τόσο στη ποιότητα  οδοστρώματος, του πλάτους του, του φωτισμού του , όσο και στην διαγράμμιση , παρότι εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες πολίτες καθώς έχει γεωγραφικό πλεονέκτημα αλλά και ανάγλυφο που καθιστά χαμηλό το κόστος μετακίνησης, από και προς Θεσσαλονίκη – Κιλκις, ιδιαιτέρα τώρα που εκτός από Λιμάνι και τον Σιδηροδρομικό Σταθμό, τον Σταθμό των ΚΤΕΛ, προστίθεται και ο Σταθμός Μετρό του Ν. Σιδηροδρομικού Σταθμού πράγμα που σημαίνει επιπλέον επιβάρυνση για να φτάσουν ή να φύγουν με τα οχήματα τους άνθρωποι που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα παραπάνω σημεία που σας ανέφερα. 

Όσον άφορα τα οδικά επαρχιακά δίκτυα σύνδεσης του Ν.Κιλκίς με τον Ν.Σερρών όπως και του Ν.Πέλλας βρίσκονται σε κακή  κατάσταση εδώ και πάρα πολλά έτη.

Σας επισημαίνω ότι τα συμβατικά τρένα που ξεκινούν από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης με κατεύθυνση από Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Σέρρες (2) δύο την ημέρα πηγαίνουν και (2) δύο έρχονται .

Σας παρουσιάζω την παραπάνω εικόνα που είναι πραγματική και δεν επιδέχεται αμφισβήτηση.

Καθιστάτε ζωτικής σημασίας πλέον η δημιουργία προαστιακής σύνδεσης και στο Ν.Κιλκίς με την Θεσσαλονίκη κυρίως, αλλά και με τους γειτονικούς Νομούς, καθώς η οδική σύνδεση έχει τελματώσει με υποσχέσεις έργων που δεν πραγματοποιούνται.

Όπως καταλαβαίνετε η Οδική Σύνδεση του Ν.Κιλκίς με τη Θεσσαλονίκη προκαλεί κίνδυνο για την  ασφάλεια, αυξάνει τους χρόνους μετακίνησης, αυξάνει το κόστος ζωής , αυξάνει  τους ρύπους  στο περιβάλλον μέσω των οχημάτων .

Παράλληλα μειώνει την επιθυμία νέων σε ηλικία πολιτών να παραμείνουν στον τόπο τους καθώς δεν τους παρέχονται κίνητρα για ποιότητα ζωής .

Σε πρόσφατη συνάντηση στα τέλη Αυγούστου του 2024, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστα Γιουτίκα τόσο με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα όσο και με τους Δημάρχους της Δυτικής Θεσσαλονίκης για την υλοποίηση του Δυτικού Προαστιακού.

Στο περιεχόμενο της ,έγινε λόγος ότι είναι Έργο που το αρμόδιο Υπουργείο μπορεί να «τρέξει γρήγορα» με την ανάδειξη του αναδόχου το 2025 και ολοκλήρωση του Έργου το 2027, με τα πλεονεκτήματα να πολλαπλασιάζονται, ιδιαίτερα μετά την έναρξη του Μετρό Θεσσαλονίκης για ολόκληρη την Δυτική Θεσσαλονίκη εφόσον όλα πάνε κατ ευχήν .

Στην παραπάνω σύσκεψη δεν έγινε καμία αναφορά για την ύπαρξη Προαστιακής Σύνδεσης μέσα από την υπάρχουσα Σιδηροδρομική Γραμμή προς Κιλκίς και Σέρρες ενώ όπως σας ανέλυσα παραπάνω θα ήταν υπαρξιακού χαρακτήρα έργα υποδομών ώστε να ανακόψει το κύμα φυγής νέων κυρίως ηλικιών που συνδέονται με την ανάπτυξη του Ν.Κιλκίς.

Επισημαίνω ότι στα μέσα του Φεβρουαρίου του 2024 στην κοπή της πίτας της (ΔΙ.ΒΙ.ΠΕ.Κ) Διαχείρησης Βιομηχανικής Περιοχής Κιλκις εντός της (ΒΙ.ΠΕ) Βιομηχανικής Περιοχής Σταυροχωρίου Κιλκίς παρουσία όλων των Βουλευτών του Ν.Κιλκίς, του Αντιπεριφερειάρχη Κιλκίς Ανδρέα Βεργίδη , του Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων Παρίση Μπίλλια.

Από την Διοίκηση της ΔΙ.ΒΙ.ΠΕ.Κ παρουσιαστηκε το σύνολο των πλεονεκτημάτων αλλα και των δυνατοτήτων της ΒΙ.ΠΕ εφόσον δρομολογηθούν και ολοκληρωθούν μια σειρά απο έργα.

Από πλευράς του Κυβερνητικού Βουλευτή Γιώργο Γεωργαντά έγινε αναφορά για την δρομολόγηση του Έργου του Σιδηροδρομικού Σταθμού εντός της ΒΙ.ΠΕ και σύνδεση του με το υπάρχων Σιδηροδρομικό Δίκτυο για τους εργαζόμενους, επιβατικό κοινό και εμπορευματοκιβώτια των παραγωγικών μονάδων, πράγμα που θα αλλάξει την εικόνα της ΒΙ.ΠΕ και θα δώσει επιπλέον ανάπτυξη στον τόπο του Κιλκίς και στις Επιχειρήσεις της ΒΙ.ΠΕ

Όπως επισήμανε, η μελέτη και έγκριση των περιβαλλοντικών όρων έχουν ολοκληρωθεί οριστικά, με το τυπικό κομμάτι αυτών να δίνεται στους αρμοδίους το Μάρτιο του 2024.

Πραγματικά γνωρίζουμε ότι τα παραπάνω έχουν υλοποιηθεί.

Στην ανάλυση του ο κ. Γιώργος Γεωργαντάς τόνισε οτι πλέον είναι ένα ώριμο έργο των 10 εκατομμυρίων ευρώ που χρειάζεται ένταξη σε χρηματοδοτικό εργαλείο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών του Υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα.

Κλείνοντας την περιγραφή μου για την κατάσταση που επικρατεί στο Ν.Κιλκίς ερωτάστε :

α) Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε ώστε στο νέο συγκοινωνιακό χάρτη του Δυτικού Προαστιακού να προστεθεί και η δρομολόγηση Προαστιακού Σιδηρόδρομου στο Ν.Κιλκις;

β) Σε ποιες ενέργειες  έχετε προβεί έως σήμερα για την εξεύρεση του ποσού περίπου των 10 εκατομμυρίων που χρειάζεται γα την κατασκευή Τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού εντός της ΒΙ.ΠΕ Σταυροχωρίου Κιλκις  μέσα από χρηματοδοτικού εργαλείου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με γνώμονα την υπάρχουσα ολοκληρωμένη μελέτη ;

 Με εκτίμηση

Σταμάτης Παπουλίδης, Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Ε. Κιλκίς

"Πράξεις για τη Μακεδονία"

Πολυμέσα