Ο ιδρυτής του Balkan eCommerce Summit, του συνεδρίου ηλεκτρονικού εμπορίου στα Βαλκάνια, ανακοίνωσε επίσημα την ίδρυση του Balkan Business Club, ενός βαλκανικού επιχειρηματικού συλλόγου, οργανισμού που στοχεύει στη σύνδεση των επιχειρήσεων στα Βαλκάνια, ο οποίος προέκυψε από την ανάγκη για βαθύτερες συνεργασίες.
Η ίδρυση αυτού του συλλόγου θα δημιουργήσει καλύτερους συνδέσμους μεταξύ των αγορών, ευκολότερη πρόσβαση σε νέους εταίρους και θα αυξήσει την ικανότητα των εταιριών στην περιοχή να κάνουν πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις.
Η πρώτη δραστηριότητα του συλλόγου θα είναι στις αρχές Ιουνίου, δήλωσε ο Ίλτσεφ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Εθνική Λέσχη Τύπου του ΒΤΑ. Η φετινή διοργάνωση του Balkan eCommerce Summit θα διεξαχθεί στις 29 και 30 Απριλίου στο συνεδριακό κέντρο Arena 8888 Σόφια. Ο Ίλτσεφ πρόσθεσε ότι το συνέδριο είναι πολύ χρήσιμο γιατί συγκεντρώνει επιχειρήσεις από την περιοχή και τους δίνει την ευκαιρία να κάνουν επιχειρηματικές επαφές.
Αυξημένο ενδιαφέρον παρατηρείται φέτος από εταιρίες της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας, της Σερβίας, του Κοσόβου και της Βοσνίας Ερζεγοβίνης. Ο επικεφαλής της διεύθυνσης Ανάπτυξης Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων του Εκτελεστικού Οργανισμού για την Προώθηση των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων (EASME), δήλωσε ότι ο οργανισμός είναι θεσμικός εταίρος του Balkan eCommerce Summit.
Η υποστήριξη σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι καθοριστική, κυρίως όταν πρόκειται για την online θέση κάθε φίρμας, γεγονός που ενισχύει την επιτυχή εφαρμογή τους στις ξένες αγορές. Σύμφωνα με τη Μιλένα Ράμτσεβα της Metrica, το 70% των Ευρωπαίων ψωνίζει διαδικτυακά από ξένες εταιρίες και το διασυνοριακό εμπόριο στην περιοχή μας αυξάνεται κατά περισσότερο από 15% σε ετήσια βάση.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πελάτες αναμένουν γρήγορη παράδοση, εξυπηρέτηση στην γλώσσα τους και πολύ στοχευμένες προσφορές. Επίσης, το 41% των εμπόρων που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην περιοχή αναμένουν αύξηση των πωλήσεων, η οποία συμπίπτει με την αύξηση της ζήτησης για εξατομικευμένες εμπειρίες.
Η Μιροσλάβα Στάνεβα, διευθύντρια μάρκετινγκ εμπορικού σήματος στο eMAG, επικαλέστηκε στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου του 2024, η οποία διαπίστωσε ότι το 50% του πληθυσμού στη Βουλγαρία ηλικίας 16 έως 74 ετών έχει κάνει τουλάχιστον μία ηλεκτρονική αγορά. Η Στάνεβα τόνισε ότι αυτοί οι αριθμοί αυξάνονται κάθε χρόνο, γεγονός που δείχνει ότι υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες για τους λιανοπωλητές που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ