Τρίτη, 1 Απριλίου 2025, 8:11:04 μμ
Κυριακή, 30 Μαρτίου 2025 08:15

Ξεκινά το καλάθι του Πάσχα στις 9 Απριλίου – Εντατικοί έλεγχοι για τη συγκράτηση των τιμών

Με επάρκεια αγαθών, αυστηρούς ελέγχους και συντονισμένες προσπάθειες από τα συναρμόδια υπουργεία για συγκράτηση των τιμών, οδεύει η αγορά προς το Πάσχα.

   Οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου αναπτερώνονται από την επικείμενη εορταστική περίοδο, σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση του «καλαθιού του Πάσχα» και του «καλαθιού των Νονών», ενώ οι καταναλωτές έχουν ήδη ξεκινήσει τη δική τους έρευνα προκειμένου να προχωρήσουν στις πασχαλινές αγορές.

   «Ανάσα» στην ψυχολογία της αγοράς εκτιμάται ότι φέρνει η αύξηση του κατώτατου μισθού, ενώ οι έμποροι περιμένουν ότι η καταβολή του δώρου του Πάσχα στον ιδιωτικό τομέα θα δώσει την αναγκαία ώθηση ενισχύοντας την αγοραστική κίνηση.

   Από την πλευρά τους, τα σούπερ μάρκετ έχουν κάνει τις παραγγελίες τους για την αυξημένη ζήτηση των ημερών που έρχονται, ενώ προετοιμάζονται και για το «καλάθι του Πάσχα», με στόχο τη μέγιστη δυνατή συγκράτηση των ανατιμήσεων στα βασικά είδη διατροφής που χρειάζεται κάθε νοικοκυριό για το παραδοσιακό εορταστικό τραπέζι.

   Στις 9 Απριλίου θα τεθεί σε ισχύ το «Καλάθι του Πάσχα» και θα διαρκέσει έως το Μεγάλο Σάββατο 19 Απριλίου. Παραδοσιακά θα περιλαμβάνει αρνί, κατσίκι, τσουρέκι, πασχαλινά σοκολατένια αυγά και σοκολατοειδή προϊόντα.

   Υπενθυμίζεται ότι το «καλάθι του Πάσχα» θα τεθεί σε ισχύ για τρίτη διαδοχική χρονιά και πρόκειται για προσωρινή επέκταση της πρωτοβουλίας «καλάθι του νοικοκυριού» που βρίσκεται σε ισχύ.

   Επιπλέον, αναμένεται η απόφαση και για το «καλάθι των Νονών» που θα περιλαμβάνει κατηγορίες προϊόντων όπως: πασχαλινές λαμπάδες, παιχνίδια, επιτραπέζια, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ.

   Στο μεταξύ, οι έλεγχοι στην αγορά εντείνονται ενώ δρομολογείται σχέδιο δράσης για τη συγκράτηση των τιμών των αμνοεριφίων ενόψει Πάσχα.

   Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των υπουργών Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με βασικό στόχο την προστασία του καταναλωτή και τη στήριξη της ελληνικής παραγωγής, μέσα από στοχευμένες ενέργειες που αποτρέπουν αδικαιολόγητες ανατιμήσεις.

   Οι δύο υπουργοί ξεκαθάρισαν ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, με στόχο ένα πασχαλινό τραπέζι με προσιτές τιμές και χωρίς αιφνιδιασμούς για τους καταναλωτές.

   Οι νέες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών

   Κρίσιμο παραμένει το ζήτημα της συμπεριφοράς του καταναλωτή ενόψει του Πάσχα καθώς έρευνες αποτυπώνουν αλλαγές στις καταναλωτικές και διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων.

   Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 93% δηλώνει ότι δυσκολεύεται οικονομικά εξαιτίας των αυξημένων τιμών στο σούπερ μάρκετ.

   Οι καταναλωτές κυρίως στρέφονται σε φθηνότερες και λιγότερες αγορές, με τουλάχιστον 4 στους 10 να δηλώνουν ότι περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα προϊόντα.

   Οι καταναλωτές θεωρούν ότι οι πολυεθνικές εταιρείες ευθύνονται για τις υπερβολικές ανατιμήσεις των καταναλωτικών προϊόντων, με το 68% να επιλέγει αυτές ως κυρίως υπεύθυνες.

   Από οικονομικής πλευράς, οι προσδοκίες των καταναλωτών για το 2025 είναι κατά κύριο λόγο αρνητικές, καθώς το 34% αναμένει ότι η οικονομική του κατάσταση θα είναι χειρότερη.

   Για το καλάθι του νοικοκυριού, το 35% πιστεύει ότι είναι ένα χρήσιμο μέτρο, ενώ το 43% ψωνίζει προϊόντα που βρίσκονται σε αυτό.

   Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ποιο ποσοστό των προϊόντων τους είναι προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με τη μέση τιμή να υπολογίζεται στο 35,5%.

   Για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το 68% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο ή ικανοποιημένο, με μόνο 12% να εκφράζει δυσαρέσκεια.

   Στην επιλογή προϊόντων, οι καταναλωτές αξιολογούν κυρίως την τιμή, την ποιότητα και τις προσφορές.

   Η συχνότητα αγορών στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχει μέση τιμή 6,3 φορές τον μήνα, με το 90,6% των ερωτηθέντων να χρησιμοποιεί μέχρι 3 διαφορετικά καταστήματα.

Δείτε όλη την ροή ειδήσεων

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή: Politic.gr