Ομόφωνη είναι η θέση των ανθρώπων της αγοράς του Κιλκίς, πόλης και νομού, αναφορικά με το ζήτημα των ημερών: τη λειτουργία ή μη των καταστημάτων και τις Κυριακές.
Όλοι υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα είναι το μειωμένο εισόδημα και άρα το αγοραστικό ενδιαφέρον, οπότε κάθε περαιτέρω αύξηση του κόστους λειτουργίας που συνεπάγεται η κυριακάτικη λειτουργία, θα έχει καταστρεπτικά αποτελέσματα ενώ θα επιβαρύνει και την ποιότητα ζωής των καταστηματαρχών, καθώς η σχετική οικονομική δραστηριότητα στο ν. Κιλκίς είναι ταυτισμένη με την αυτοαπασχόληση.
Οι πρόεδροι του Επιμελητηρίου και των εμπορικών συλλόγων καθώς και ο αντιπεριφερειάρχης, όπως προκύπτει από το σημερινό ρεπορτάζ, συμφωνούν: όχι ανοιχτά τα καταστήματα όλες τις Κυριακές.
Ωστόσο, έχουμε την εντύπωση ότι μια σημαντική παράμετρος του όλου θέματος για τις τοπικές μας αγορές δεν συζητείται ενώ το ειδικό της βάρος είναι σημαντικό.
Πρόκειται για την γειτονική μας αγορά της Θεσσαλονίκης, η οποία σύμφωνα με τις δηλώσεις του οικείου αντιπεριφερειάρχη, ως τουριστική θα λειτουργήσει όλες τις Κυριακές του έτους.
Είναι γνωστό τοις πάσι ότι στην αγορά της Θεσσαλονίκης κατευθύνεται περίπου το 40% του διαθέσιμου εισοδήματος των Κιλκισιωτών. Για συγκεκριμένους λόγους και με διαφορετική ένταση ανά εισοδηματικές κατηγορίες και ηλικιακές ομάδες, η αγορά της Θεσσαλονίκης απορροφά τόσο αγοραστικό εισόδημα όσο περίπου και η αγορά του Κιλκίς! Κι ένα μικρότερο ποσοστό κατευθύνεται στις αγορές των γειτονικών βαλκανικών χωρών (Βουλγαρίας και ΠΓΔΜ). Επομένως η επιλογή της Θεσσαλονίκης να ανοίγει η αγορά της και τις Κυριακές θα αποτελέσει έναν πρόσθετο πειρασμό για εκείνους τους Κιλκισιώτες που θα θελήσουν να συνδυάσουν τη «βόλτα με τα ψώνια».
Δεν ισχυριζόμαστε ότι η επιλογή της Θεσσαλονίκης πρέπει να αποτελέσει καταναγκαστική επιλογή και για τις αγορές του ν. Κιλκίς. Όμως δεν μπορεί και να μείνει χωρίς διερεύνηση των πιθανών συνεπειών της. Εκατό φορές μέτρησε και μια φορά κόψε, έλεγαν οι σοφοί παπούδες μας. Εμείς ας περιοριστούμε και σε μια δεύτερη σκέψη πριν αποφασίσουμε πως οι «Κυριακές είναι του Θεού»